Veste bună! Amendă record pentru Antena 1 din cauza emisiunilor cu “Vulpiţa”

Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis marţi sancţionarea postului Antena 1 cu amendă de 100.000 de lei, după ce a constatat încălcarea art. 39 alin. (2) din Legea audiovizualului în 17 ediţii ale emisiunii „Acces Direct”. Pro tv şi Pro Cinema au fost amendate ambele cu 200.000 de lei.

CNA a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate, ca urmare a numărului mare de reclamaţii primite la CNA, pentru modul în care Antena 1 a prezentat „serialul Vulpiţa” în cadrul emisiunii „Acces direct”.

Constatând încălcarea art. 39 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 raportat la art. 19 alin. (2) lit. f) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, precum şi nerespectarea dispoziţiilor art. 18 alin. (1) lit. a), b) şi c) şi ale art. 32 alin. (2) din Cod, Consiliul a decis sancţionarea postului Antena 1 cu amendă de 100.000 de lei.

Radu Herjeu, membru CNA, a anunţat pe Facebook: „Pentru încălcarea legii în mod grav şi repetat (multiple articole privind protecţia minorilor şi respectarea demnităţii umane), în emisiunile „Acces Direct” din perioada 13.01-6.02, şi ţinând cont de antecedentele numeroase, am propus sancţionarea postului Antena 1 cu 100.000 de lei (maximul pentru articolele din cod invocate). Amenda a trecut cu 9 voturi (unanimitate)”.

Monitorizarea a cuprins 17 ediţii ale emisiunii mai sus-menţionate, difuzate în perioada 13.01–06.02.2020, la care au participat ca invitaţi Veronica, zisă Vulpiţa, şi Viorel Stegaru din judeţul Vaslui.

Consiliul a analizat rapoartele de monitorizare privind duratele orare ale inserţiilor de publicitate difuzate în luna decembrie 2019 (interval orar 07:00-18:00) de 10 posturi centrale de televiziune (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Naţional TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea Plus, România TV şi TVR 1) şi de postul Pro Cinema (interval orar 07:00-23:00). Constatând încălcarea dispoziţiilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 cu modificările şi completările ulterioare, conform cărora „Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date”, Consiliul a decis să sancţioneze cu câte o amendă de 200.000 de lei posturile Pro TV şi Pro Cinema.

Totodată, posturile Antena 1 şi TVR 1 au fost sancţionate cu câte o somaţie publică.

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *