Așa arata noua dacia 1300, mașina la care toți românii visează, vezi în premieră cum arata schițele pentru aceasta
Mulți oameni își amintesc cu drag de celebra Dacia 1300, un model produs începând cu anul 1969, care a fost inspirat de Renault 12. Ultima Dacia 1300 a părăsit uzina Automobile Dacia de la Mioveni în 1984, fiind înlocuită de modelul Dacia 1310, care a rămas în producție până în 2004.
Designerul Ticarat Alexandru-Calin propune un concept inovator pentru viitor: Dacia Sentry “Dark Edition”. „Scopul meu a fost să redescopăr și să proiectez un succesor demn pentru această legendă uitată”, a afirmat el. „Briefing-ul pentru acest proiect a constat în a anticipa următoarea limuzină Dacia potrivită pentru deceniul următor”, a adăugat Alexandru. Fotografiile conceptului au fost prezentate de Autoevolution. Ticarat subliniază că avem de-a face cu un „sedan sportiv cu cinci locuri, alimentat cu energie electrică”.
Designerul explică că automobilul proiectat în mediul digital este un sedan cu cinci locuri și propulsie electrică. Modelul futurist are o parte frontală impunătoare și agresivă. Grila este închisă, fiind însoțită de faruri extrem de înguste. Blocurile optice integrează și prize de aer. Automobilul este masiv și prezintă nervuri proeminente.
Văzut din profil, se poate observa un plafon cu o linie descendentă, care îi conferă o alură de coupé cu patru uși – un stil popularizat de Mercedes-Benz odată cu lansarea modelului CLS în 2004.
Partea din spate prezintă blocuri optice cu tehnologie LED, acestea fiind unite de o bandă luminoasă care traversează capacul portbagajului. O caracteristică surprinzătoare pentru un model Dacia ar fi camerele video care înlocuiesc oglinzile retrovizoare tradiționale, asemănător celor de la modelele electrice Audi e-tron și Honda e. Dacia Sentry măsoară 5.040 de milimetri în lungime, 1.907 milimetri în lățime și are o înălțime de 1.506 milimetri. Ampatamentul de 2.851 milimetri este similar cu cel al limuzinelor din clasa mare. Aceste dimensiuni plasează Dacia 1300 din viitor între BMW Seria 5 și BMW Seria 7 sau între Mercedes-Benz Clasa E și Mercedes-Benz Clasa S. Versiunea de serie va împrumuta, cu siguranță, câteva elemente de la Renault City K-ZE comercializat în China.
Referitor la prețul acestui model, informațiile disponibile indică faptul că prețul de pornire nu va depăși 20.000 de euro.