Exercițiul de clasa a 4-a care dă bătăi de cap adulților. Care este răspunsul corect al ecuației 8:2(2+2)?

Subiectul săptămânii în lumea adulților este reprezentat de problema aparent simplă 8÷2(2 + 2), care a stârnit discuții intense privind interpretarea corectă a regulilor de ordine a operațiilor matematice. Care este, de fapt, adevărul?

Exercițiul de matematică care generează îndoieli în rândul adulților

Problema se rezolvă prin aplicarea regulii PEMDAS/BODMAS, care stipulează ordinea operațiilor: Paranteze, exponențiale, înmulțire-împărțire și adunare-scădere.

Conform regulilor matematice, toată lumea este de acord că prima etapă este simplificarea adunării din paranteze, transformând expresia în 8÷2(4). De aici încolo începe dezbaterea!

Majoritatea persoanelor vor interpreta parantezele ca o înmulțire implicită, transformând expresia în 8÷2×4. Conform regulii PEMDAS/BODMAS, împărțirea și înmulțirea au aceeași prioritate și se evaluează de la stânga la dreapta. Astfel, se împarte 8 la 2, obținându-se 4, iar apoi se înmulțește cu 4, ajungându-se la răspunsul de 16.

Există și o interpretare diferită, care ar fi fost considerată corectă acum 100 de ani, potrivit căreia simbolul ÷ indica divizarea întregului produs din dreapta simbolului.

Această interpretare duce la răspunsul de 1, dar nu este modul în care calculatoarele de astăzi evaluează expresia. Deși unii consideră că problema este ambiguă, majoritatea surselor moderne susțin că răspunsul corect, conform uzului actual, este 16. Acest exemplu demonstrează cum regulile pot varia în timp, modificând rezultatul final.

Motivul rezultatelor diferite

Folosind regulile BODMAS, rezultatul corect al expresiei 8÷2(2 + 2) este 16. Această metodă de calcul este acceptată în prezent ca fiind standardul în majoritatea cazurilor, și este modul în care majoritatea calculatoarelor și programelor de matematică vor rezolva această expresie.

Pe de altă parte, dacă se folosește metoda de calcul PEMDAS, după efectuarea calculelor din paranteze (2+2=4), se trece mai întâi la înmulțire (2×4=8), urmată de împărțirea finală (8÷8=1).

Această abordare, deși neconvențională, arată modul în care ordinea operațiilor poate influența drastic rezultatul unei expresii matematice simple.

În ciuda faptului că majoritatea surselor educaționale și calculatoarele moderne susțin că 16 este răspunsul corect conform uzului actual al regulilor de ordine a operațiilor, această dezbatere scoate în evidență faptul că matematica, adesea văzută ca o știință exactă, poate surprinde datorită interpretărilor variate, mai ales în cazul expresiilor scrise într-un mod care pot fi rezolvate în mai multe moduri.

Tu ce răspuns ai obținut?

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *