Beneficiile laptelui de capră: ce boli poate vindeca?

Printre beneficiile laptelui de capră se numără o digestie ușoară, îmbunătățirea sistemului imunitar și întărirea oaselor. Plin de vitamine și minerale, laptele de capră are însă mai multe proprietăți uimitoare, fiind recomandat inclusiv pentru prevenirea bolilor cardiovasculare sau în afecțiuni ale tractului respirator. Află din acest articol informații utile despre laptele de capră, inclusiv valoarea nutrițională, beneficiile extraordinare, dar și contraindicațiile sale!

Lapte de capră: valoare nutrițională

Laptele de capră conține o mulțime de vitamine, minerale și substanțe nutritive, fiind deosebit de hrănitor. El are cantități mari de acizi linoleic conjugați, jucând astfel un rol important în stimularea imunității, promovarea creșterii și prevenirea bolilor.

Iată ce vitamine conține laptele de capră, per 100 de grame:

  • Apă – 87.03 grame
  • Calorii – 288 KJ
  • Proteine – 3.56 grame
  • Lipide totale– 4.14 grame dintre care lipide saturate- 2.7 grame
  • Colesterol – 11 mg
  • Sodiu – 50 mg
  • Potasiu – 204 mg
  • Fosfor – 111 mg
  • Magneziu – 14 mg
  • Calciu- 134 mg
  • Carbohidrați – 4.5 grame
  • Proteine – 3.6 grame
  • Vitamina C – 1.3 mg
  • Fier – 0.1 mg
  • Vitamina D – 51 UI
  • Vitamina A – 198 UI
  • Vitamina B12 – 0.1 µg

Beneficiile laptelui de capră vs laptele de vacă

  • Poate fi consumat de persoanele cu intoleranță la lactoză. Cel mai important beneficiu al laptelui de capră comparativ cu laptele de vacă este faptul că poate fi consumat de persoanele care au intolerantă la lactoză. Acest lapte coține lactoză într-o proporție mai mică decât laptele de vacă, ceea ce face să fie tolerat de persoanele care au alergie la lactoză. Totuși, este bine să discuți cu un medic, deoarece nu toate persoanele reacționează la fel la laptele de capră.
  • Conține mai mult calciu decât laptele de vacă. Studiile au arătat că laptele de capră conține cu 13-15% mai mult calciu decât cel de vacă. Acest lucru înseamnă că este suficient să bei 2 pahare de lapte de capră pentru a acoperi necesarul de calciu zilnic.
  • Este mai ușor de digerat. Laptele de capră este similar cu laptele uman, ceea ce îl face mai ușor de digerat. De asemenea, fiind bogat în oligozaharide, printre beneficiile laptelui de capră se numără și protejarea florei intestinale împotriva agenților patogeni.
  • Are un conținut bogat de vitamina A. Această vitamină este esențială pentru funcționarea întregului organism. Ea are efect antioxidant, ține colesterolul sub control, sprijină formarea gobulelor albe, are grijă de sănătatea unghiilor și a pielii. Laptele de capră poate fi o alternativă foarte bună pentru persoanele care suferă de o deficiență de vitamina A.

Beneficiile laptelui de capră asupra sănătății

Alte beneficii extraordinare ale laptelui de capră asupra organismului uman includ:

  • Proprietăți antiinflamatoare

Laptele de capră nu provoacă inflamație și balonare, așa cum este cazul laptelui de vacă. Acest lucru se datorează compoziției enzimatice unice a laptelui de capră, care calmează inflamația din intestin. Este nevoie de mai multe studii pentru a vedea dacă aceste proprietăți antiinflamatorii se extind și în alte zone ale corpului, dar beneficiile asupra stomacului sunt de netăgăduit.

  • Ajută la stimularea metabolismului

Laptele de capră are un conținut bogat de nutrienți. O singură cană poate furniza aproape 40% din necesarul zilnic de calciu, 20% din aportul de vitamina B, precum și o cantitate semnificativă de potasiu și fosfor. În plus, studiile au arătat că laptele de capră poate ajuta la creșterea absorbției fierului și cuprului în tractul digestiv, ceea ce este esențial pentru persoanele care se luptă cu anemie și alte deficiențe.

  • Este benefic pentru sănătatea inimii

Laptele de capră are un conținut bogat de acizi grași benefici pentru organism, ceea ce înseamnă că poate păstra un echilibru al colesterolului în organism. De asemenea, nivelul ridicat de potasiu din laptele de capră ajută la reducerea tensiunii arteriale.  Potasiul este un vasodilatator care relaxează vasele de sânge și ameliorează tensiunea asupra sistemului cardiovascular. Prin urmare, datorită echilibrării acizilor grași esențiali din organism și grație cantității ridicate de potasiu, apare unul dintre cele mai importante beneficii ale laptelului de capră, și anume menținerea sănătății sistemului cardiovascular. Consumul regulat de lapte de vacă poate preveni ateroscleroza, accidentul vascular cerebral, atacul de cord și alte complicații coronariene.

Lapte de capră: beneficii pentru plămâni și aparatul respirator

Studiile au arătat că laptele de capră are proprietăți antibacteriene și antifungice. S-a dovedit faptul că are o activitate antimicrobiană împotriva Streptococului Auriu care provoacă boli precum pneumonie sau sinuzită. În plus, determină inhibarea germinării ciupercilor Absidia corymibifera care afectează plămânii. De asemenea, conform cercetărilor, laptele de capră are proprietăți antimucolitice, fiind util în grăbirea vindecării răcelilor și altor infecții ale tractului respirator.

Laptele de capră pentru creier

Deși sunt necesare mai multe studii în acest sens, anumite cercetări științifice au demonstrat un potential efect neuroprotector al laptelui de capră fermentat. Cercetătorii au arătat că laptele de capră fermentat ar putea îmbunătăți funcțiile moleculare ale creierului. Laptele de capră conține în mod natural un nivel ridicat de fosfolipide, compuși care contribuie la dezvoltarea creierului.

Laptele de capră: contraindicații

Beneficiile laptelui de capră sunt net superioare contraindicațiilor. În mod obișnuit, nu este indicat persoanelor cu boli hepatice și pancreatice deoarece are un conținut bogat de grăsimi care pot pune un stres suplimentar asupra acestor organe. În acest caz, se recomandă diluarea laptelui cu apă, pentru a scădea conținutul de grăsime.

Deoarece laptele de capră are mai multe calorii per porție decât orice alt tip de lapte. Prin urmare, prea mult lapte de capră poate duce la creșterea în greutate.

Așadar, laptele de capră are nenumărate proprietăți, fiind bogat în substanțe nutritive, vitamine și minerale. În plus, este foarte gustos, astfel îl poți include în dieta ta.

Sursa foto: Shutterstock.com

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *